Probiotyki na jelita - probiotyk dla dzieci i dorosłych

Probiotyki to żywe bakterie i drożdże, które są korzystne dla ludzkiego organizmu. Pomagają w trawieniu, stymulowaniu układu odpornościowego i wchłanianiu składników odżywczych z pożywienia. Badania pokazują, że mają istotny wpływ na produkcje serotoniny – hormonu szczęścia, co oznacza, że ich stosowanie ma kluczowe znaczenie dla właściwej pracy układu nerwowego i przeciwdziałania depresji.

Pokaż filtry

Wyświetlanie wszystkich wyników: 4

Wyświetlanie wszystkich wyników: 4

Probiotyki na jelita, probiotyk dla dzieci i dorosłych – niska cena

Probiotyki co to takiego?

Prebiotyki to żywe mikroorganizmy, które są dobre dla Twojego zdrowia. Obejmują bakterie i drożdże które wyścielając ściany naszych jelit pomagają rozkładać pokarm i zapewniają płynne trawienie. Jelita człowieka zawierają biliony bakterii, które są niezbędne dla naszego przetrwania. Prebiotyki pomagają nam trawić żywność, wytwarzać witaminy i regulować funkcje naszego układu odpornościowego.

Długotrwałe wystawienie na czynniki takie jak antybiotyki, zła dieta, stres i częste infekcje skutecznie obniżają różnorodność naszej flory bakteryjnej, wówczas pomocne mogą okazać się prebiotyki .

Ich regularne spożywanie niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych takich jak:

  • zmniejszenie reakcji alergicznych poprzez zwiększenie produkcji krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych
  • wsparcie układu odpornościowego poprzez stymulacje produkcji cytokin i przeciwciał
  • przeciwdziałanie zaparciom
  • zachowanie dobrego nastroju
  • poprawiają trawienie, rozkładając pokarmy i redukując produkcje gazów
  • pomagają obniżyć zły cholesterol LDL

Probiotyki dla dzieci

Zdrowe jelita są ważne dla zdrowego życia w każdym wieku, ale mogą być szczególnie ważne dla dzieci. Dzieje się tak dlatego, że dzieci wciąż rozwijają swój układ odpornościowy, a ponieważ ich mikrobiom jelitowy jest zwykle słabo zrównoważony, są one zwykle bardziej podatne na choroby niż dorośli.

Istnieje wiele dowodów sugerujących, że prebiotyki mogą zapewnić dzieciom wiele korzyści zdrowotnych. Niektóre z tych korzyści zdrowotnych obejmują: rozwój zdrowego układu odpornościowego, pomoc w zmniejszeniu stanu zapalnego, zapobieganie biegunce, zespołowi jelita drażliwego, egzemie oraz astmie.

Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie prebiotyki są skuteczne dla każdej osoby. Najlepsze probiotyki dla dzieci to te, które możemy przyjmować z pokarmów takie jak kmichi, kiszona kapusta, tempeh, jogurt naturalny, ogórki kiszone.

Najpopularniejszym probiotykiem jest gatunek bakterii Lactobacillus, ale stosuje się również inne. Są one zwykle bezpieczne w użyciu i wykazano, że wiele różnych szczepów pomaga w różnych stanach.

Czy probiotyki są bezpieczne dla dzieci?

Wielu rodziców obawia się podawania swoim dzieciom probiotyków, ponieważ wierzą, że zaburzy to równowagę ich jelit. To jednak nieprawda! Wszystkie prebiotyki zawierają „korzystne” szczepy, które występują tylko w niewielkich ilościach – więc trudno im wyrządzić jakąkolwiek szkodę mikrobiomowi.

Probiotyki na zaparcia

Prebiotyki to żywe mikroorganizmy, które są podobne do pożytecznych bakterii występujących w jelitach, znanych również jako „dobre bakterie”. Pomagają utrzymać zdrową równowagę bakterii w jelitach. Probiotyki na zaparcia to świetny sposób na pokonanie problemów trawiennych.

Istnieje wiele korzyści jakie niesie ze sobą stosowanie probiotyki na zaparcia – poprawa regularności, zmniejszenie wzdęć lub gazów, lepsze wchłanianie składników odżywczych, a także poprawa funkcjonowania układu odpornościowego.

Najczęściej stosowane probiotyki na zaparcia to takie szczepy bakterii jak: Lactobacillus, Bifidobacterium i Saccharomyces boulardii. Każdy rodzaj ma swoje zalety dla różnych części układu pokarmowego. Ważne jest, aby wiedzieć, jakiego rodzaju probiotyku potrzebujesz, zanim zaczniesz je przyjmować. W tym celu warto zaczerpnąć rady dobrego gastrologa, który z pewnością pomoże nam w wyborze odpowiedniego suplementu.

Naturalne probiotyki

Nautralne probiotyki na jelitaPrebiotyki to nie tylko modne hasło, ale również skutecnzy sposób na walkę z wieloma popularnymi dziś problemami zdrowotnymi. Zła dieta, duża ilość stresu, częste infekcje to czynniki, które sprawiają że nasza flora jelitowa jest osłabiona.

W tym wypadku mogą pomóc naturalne prebiotyki, które możemy łatwo dostarczać zarówno poprzez dietę jak i specjalnie opracowane suplementy. Naturalne prebiotyki są wytwarzane z żywności ekologicznej zawierającej żywe bakterie, które mogą poprawić układ trawienny poprzez tworzenie zdrowej, zrównoważonej flory jelitowej.

Na rynku dostępnych jest wiele naturalnych suplementów probiotycznych, ale nie wszystkie działają w ten sam sposób. Dlatego przed podjęciem decyzji o ich zakupie ważne jest, aby wiedzieć, jak działają i co robią.

Najlepsze suplementy probiotyczne będą w stanie zmniejszyć stan zapalny w jelitach, utrzymać zdrowy poziom bakterii w okrężnicy, poprawić zdrowie układu pokarmowego, a nawet pomóc schudnąć.

Probiotyki w ciąży

Kobiety co raz to częściej stosują prebiotyki w ciąży, szczególnie jeśli przed ciążą nieszczególnie o nią dbały. W przypadku takiej decyzji ważny jest odpowiedni dobór suplementów.

Kobiety w ciąży często cierpią na zaparcia, które mogą prowadzić do odwodnienia i obniżenia odporności na choroby. W tym wypadku pomocne mogą okazać prebiotyki , które ułatwiają przechodzenie pokarmu przez układ trawienny i pomagają poczuć się pełniejszym przez dłuższy czas bez potrzeby podjadania.

Probiotyki w ciąży wspierają również produkcje właściwych witamin i aminokwasów, co jest niezwykle korzystne dla zdrowia zarówno płodu jak i matki.

Probiotyki na wzdęcia

Wzdęcia to częsty problem, z którym boryka się wiele osób. Najczęstszymi objawami wzdęć są napięty brzuch oraz nadmierna produkcja gazów, co może wiązać się z dużym dyskomfortem.

Na szczęście istnieją różne sposoby kontrolowania wzdęć bez ryzyka i skutków ubocznych. Jednym z takich sposobów są probiotyki na wzdęcia, ponieważ pomagają regulować trawienie i mogą uwolnić od problemów związanych z gazami, zaparciami i biegunką.

Najczęstszą przyczyną wzdęć jest zbyt duża liczba bakterii w jelitach, które wytwarzają gazy. Dzięki przyjmowaniu probiotyków możemy przywrócić naturalną równowagę flory jelitowej, a tym samym zredukować ilość szkodliwych bakterii bytujących w naszych jelitach.

Probiotyki na stres

Prebiotyki wciąż przedmiotem intensywnych badań pod kątem użyteczności w przypadku zaburzeń zdrowia psychicznego takich jak lęki, depresja, zespół jelita pourazowego oraz nadmierne uczucie stresu.

prebiotyki i sfermentowana żywność mogą być pomocne dla osób, które żyją w nadmiernym stresie. Probiotyki na stres są szczególnie zalecane wśród osób, które nie są w stanie jeść sfermentowanej żywności z powodu nietolerancji pokarmowych.

Badania na szczurach wykazały, że suplementacja takimi szczepami bakterii jak Lactobacillus rhamnosus GG (LGG) zmniejszyła zachowania podobne do lęku i przywróciła normalną przepuszczalność jelit poprzez zmiany białek okrężnicy.

Inne badanie z użyciem bakterii Lactobacillus casei przeprowadzone na ludziach z zespołem jelita drażliwego pozwoliło na zaobserwowanie znaczngo zmniejszenia objawów depresji, lęku i bólu w porównaniu z grupą placebo.